Regulamin
Regulamin Sklepu internetowego Koleus, dostępnego pod adresem internetowym www.koleus.pl
Sklep prowadzony jest przez Igę Razmuk na zasadach nieewidencjonowanej działalności gospodarczej, zajmującej się produkcją i sprzedażą wyrobów rękodzielniczych.
Definicje
1. Klient – osoba fizyczna lub prawna, która dokonuje zakupu dostępnego w Sklepie towaru lub składa zamówienia na jego wykonanie;
2. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
3. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego www.koleus.pl;
4. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod www.koleus.pl.
5. Towar – produkty prezentowane w Sklepie internetowym;
6. Umowa sprzedaży (sprzedaż) – umowa sprzedaży towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy sprzedającym a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego;
7. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności cechy, rodzaj i liczbę towaru.
I. Postanowienia ogólne
1. Sprzedawca, w ramach Sklepu internetowego www.koleus.pl prowadzi sprzedaż towarów na odległość na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej, za pośrednictwem Internetu. Świadczenie sprzedawcy polega na sprzedaży towarów w ramach Sklepu internetowego (sprzedaż) oraz realizacji zamówień wg wskazań Klienta (zamówienia)
2. Informacje na temat towarów oraz ich cech sprzedawca zamieszcza na stronie internetowej Sklepu, wskazanej w pkt 1 tego paragrafu.
II. Zasady sprzedaży
1.Sprzedaż produktów Koleus odbywa się w Sklepie internetowym www.koleus.pl;
2.Za pośrednictwem sieci internet można dokonywać zakupów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.
3.Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania transakcji sprzedaży, (tj. nie przyjęcia oferty Klienta), niezależnie od możliwości realizacji przez Sklep, jeśli Klient nie odebrał wcześniej zakupionego towaru lub gdy autentyczność transakcji budzi uzasadnioną wątpliwość.
4.Po zakupie Klient otrzyma informację zwrotną, wysłaną pocztą elektroniczną na podany adres e-mail, stanowiącą potwierdzenie poprawnie przeprowadzonej transakcji. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
5.Wysyłka zakupionego produktu/ów następuje:
– w przypadku płatności przelewem – po zaksięgowaniu wpłaty zgodnej z wartością zamówienia na koncie Sprzedawcy,
– w przypadku płatności przez przelewy24 lub kartą – po autoryzacji transakcji.
6.Warunkiem dokonania transakcji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe. Klient ma obowiązek wypełnienia formularza podając prawdziwe dane. Klient ma możliwość zarejestrowania swojego profilu Klienta, przy czym rejestracja jest dobrowolna i następuje poprzez wypełnienie oraz zaakceptowanie formularza rejestracyjnego oraz Regulaminu.
7.Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
b) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
c) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
d) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz Sprzedającego, w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci internet.
e) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
III. Zasady składania i realizacji zamówień
1.Zamówienia na towary oferowane w Sklepie internetowym przyjmowane są poprzez:
– stronę internetową www.koleus.pl,
– pocztę elektroniczną na adres koleus.donice@gmail.com.
2.Zamówienia za pośrednictwem sieci internet można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok. Za dni robocze uznaje się wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
3.Sklep zastrzega sobie prawo do weryfikacji dokonanego zamówienia oraz jego anulowania, niezależnie od możliwości realizacji, a w szczególności w przypadku zamówienia złożonego przez Klienta, który wcześniej nie odebrał zamówionego towaru i/lub gdy wytyczne wykraczają poza możliwości produkcji i/lub gdy autentyczność zamówienia budzi uzasadnioną wątpliwość.
4.Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma informację zwrotną, wysłaną pocztą elektroniczną na podany adres e-mail, stanowiącą potwierdzenie poprawnie złożonego zamówienia. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
5.Realizacja zamówienia następuje:
– w przypadku zamówień płatnych przelewem – po zaksięgowaniu na koncie Sprzedawcy wpłaty zgodnej z wartością zamówienia lub ustalonej zaliczki/zadatku,
– w przypadku zamówień płatnych przez przelewy24 lub kartą – po autoryzacji transakcji.
6.Zrealizowanie zamówienia kolejnych sztuk nastąpi w terminie uzgodnionym z Klientem, jednak nie wcześniej, niż pięć dni roboczych od zatwierdzania warunków płatności z punktu 5 (wymogi techniczne produkcji).
7.W przypadku zamówienia wykraczającego poza opisane na stronie www.koleus.pl, cechy produktów (barwa, wymiary), Klient zostanie poinformowany o możliwości ich wykonania i/lub otrzyma wiadomość email z potwierdzeniem wytycznych do realizacji.
8.Sklep ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 30 dni, licząc od dnia jej zawarcia. W przypadku skorzystania przez Sklep z powyższego prawa, jeżeli Klient dokonał zapłaty za towar bądź wpłacił zaliczkę, Sklep zwróci Klientowi należność niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
IV. Ceny towarów
1. Na całkowitą wartość zamówienia składa się: cena towaru i koszty przesyłki.
2. Ceny towarów podane są przy opisie towarów na stronie Sklepu internetowego.
3. Wszystkie ceny zamieszczone na stronie Sklepu internetowego przy towarze są wyrażone w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek.
4. Ceną towaru wiążącą i ostateczną jest cena podana w koszyku przy podsumowaniu zamówienia.
5. Ceny towarów nie zawierają kosztów przesyłki.
6. Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia, obejmującej cenę towaru i koszty przesyłki, zostaje przedstawiona Klientowi po dokonaniu wyboru formy płatności.
7. Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu, wprowadzania oraz wycofywania ich z asortymentu Sklepu, przeprowadzania, odwoływania a także modyfikowania akcji promocyjnych. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży będą realizowane na zasadach dotychczasowych.
8. W przypadku sprzedaży produktów promocyjnych, których ilość jest ograniczona, realizacja zamówień następuje według kolejności wpływu potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży.
V. Wysyłka produktów
1.Towar zakupiony i/lub zamówiony w Sklepie www.koleus.pl jest dostarczany na wskazany w zamówieniu adres za pośrednictwem firm kurierskich.
2.Na czas realizacji sprzedaży składa się czas kompletowania zamówienia. Czas dostawy określa firma kurierska.
Na czas realizacji zamówienia składa się czas produkcji wg. zamówienia i czas przygotowania produktu/ów do wydania kurierowi. Czas dostawy określa firma kurierska.
3.Sprzedaż od poniedziałku do piątku wysyłana jest w ciągu 2-5 dni roboczych. Klient zostanie poinformowany o nadaniu przesyłki.
4.Zamówienie złożone w sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy (uwzględniając w tym niedziele oraz dni świąteczne) dostarczane jest nie szybciej, niż w przeciągu 5 dni roboczych (determinują to względy techniczne wykonania produktu). W przypadku płatności przelewem, powyższe terminy zostają wydłużone o czas realizacji przelewu (Sklep przystępuje do realizacji zamówienia po zaksięgowaniu wpłaty na koncie).
VI. Prawo odstąpienia od umowy
1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827; „Ustawa o Prawach Konsumenta”), Klient może odstąpić od umowy sprzedaży towaru bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od objęcia towaru w posiadanie, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno lub partiami – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru lub partii,
b) polega na regularnym dostarczaniu towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów.
2. Odstąpienie od umowy sprzedaży towaru następuje poprzez złożenie Sprzedawcy pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wysłanego na adres: koleus.donice@gmail.com oraz potwierdzenie odebrania oświadczenia przez Sprzedającego pocztą zwrotną na adres Klienta.
3. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy sprzedaży towaru, wskazanego w pkt 1 powyżej, wystarczy wysłanie oświadczenia od odstąpieniu od umowy przed upływem tego terminu.
4. Informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy zawarta została w załączniku nr 1 do Ustawy o prawach konsumenta.
5. W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa odstąpienia od umowy, zakupiony towar należy zwrócić na adres: Koleus Iga Razmuk, Wioślarska 9, 67-200 Głogów, niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od daty odstąpienia od umowy. Do zachowania powyższego terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
6. Klient ponosi koszty zwrotu towaru Sprzedawcy wg stawek firmy kurierskiej.
7. Zwracany towar nie może nosić śladów używania. Klient jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości towaru, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
8. Wraz ze zwracanym towarem należy odesłać dowód zakupu oraz wszystkie dokumenty dołączone do zwracanego towaru.
9. W przypadku odstąpienia Klienta od umowy sprzedaży towaru, umowę tą uważa się za niezawartą. W takim przypadku Sprzedawca dokona zwrotu płatności niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od daty otrzymania zwracanego towaru na konto wskazane przez Klienta w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy. Jeżeli Klient w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy nie wskazał konta, Sprzedawca dokona zwrotu wyżej wymienionych płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
10. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeśli towar został uszkodzony lub nierozłącznie połączony z innymi rzeczami.
11. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
12. Zwracany przez Klienta towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
VII. Postanowienia końcowe
1. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą:
(a) pod adresem pocztowym: Koleus Iga Razmuk, ul.Wioślarska, 67-200 Głogów
(b) pod adresem e-mail: koleus.donice@gmail.pl
2. Prezentacja towarów na stronach Sklepu internetowego nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient, składając zamówienie, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu lub uzgodnionych ze Sprzedającym.
3. Klient, potwierdzając zakup lub złożenie zamówienia w Sklepie internetowym, składa oświadczenie, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptował postanowienia w nim zawarte.
4. Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
a) podał w trakcie rejestracji dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
b) dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów Sklepu internetowego,
c) dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedawcy.
d) Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji.
5. Reklamacje wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie i/lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres koleus.donice@gmail.com. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni.
6. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 07.07.2024 r. i jego postanowienia stosuje się do umów zawartych począwszy od tej daty.
7. Wszystkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania na stronie www.koleus.pl z zastrzeżeniem, że zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian są realizowane na podstawie zapisów Regulaminu obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
8. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedającym a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.